Nakon Konzuma, još dva velika trgovačka lanca primijenila su nalog Državnog inspektorata (DIRH) i s polica svojih trgovina uklonila ‘Coca-Colu‘ u PET ambalaži od pola litre. Riječ je o Lidlu i Kauflandu koji, za razliku od Konzuma, na svojim policama nikada nisu imali drugo bezalkoholno piće čije je izbacivanje zatražio Inspektorat, ‘Romerquelle Emotion Blueberry Pomgranate‘, piše Jutarnji.hr.
Dok je iz Lidla poručeno kako su s polica svojih trgovina uklonili sav asortiman ‘Coca-Cole‘ u PET ambalaži od pola litre, iz Kauflanda kažu kako su iz trgovina izbacili određenu seriju tog pića s rokom trajanja do 11. travnja ove godine.
– Prema odluci Državnog inspektorata, iz prodaje povlačimo Coca-Cola Original Taste 500 ml PET s EAN kodom 54491472, s datumom proizvodnje 11.10.2023., s rokom trajanja do 11.04.2024. – naveli su nam iz Kauflanda. Iz Lidla su nas izvijestili kako će ‘bez odgađanja postupiti po uputi Državnog inspektorata i sanitarne inspekcije i maknuti sa polica proizvod Coca Cola 0,5l PET bez obzira na rok/LOT‘.
I treći po veličini trgovački lanac u zemlji, Spar, primijenio je odluku Državnog inspektorata o izbacivanju iz prodaje ‘Coca-Cole‘ u PET ambalaži i mineralne vode ‘Romerquelle Emotion Blueberry‘, otišavši korak dalje.
– U svim Spar i Interspar trgovinama iz prodaje smo isključili sve proizvode iz asortimana Coca-Cola Original Taste i Coca-Cola Zero bez obzira na veličinu proizvoda, kao i cjelokupan Romerquelle asortiman. Ova preventivna odluka vrijedit će sve do službene potvrde odgovornih institucija i proizvođača o ispravnosti i i sigurnosti navedenih proizvoda – poručeno nam je iz Spara koji je u ovom slučaju postupio kao i Konzum. S druge strane, dio trgovačkih lanaca, poput Kauflanda, nije se odlučio na izbacivanje svih pića ‘Coca-Cole‘ iz prodaje, već samo onih koja se navode u spomenutoj odluci Državnog inspektorata. Uz napomenu da ‘Romerquelle Emotion Blueberry‘ nije ni bio u prodaji u svim trgovačkim lancima.
Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore pozvao je ugostitelje da zaštite svoje goste i svoje poslovanje te da do zaprimanja više informacija i potvrda o zdravstvenoj ispravnosti proizvoda maknu iz ponude sporna gazirana pića. Istu uputu je Hrvatska obrtnička komora izdala i putem internog komunikacijskog sustava obrtnicima ugostiteljima.
– U javnom prostoru kola velik broj informacija. S obzirom da ne raspolažemo službenim informacijama i uputama, a ne želimo imati nove slučajeve ugrožavanja zdravlja naših gostiju, predlažemo u potpunosti iz ponude maknuti potencijalno rizične proizvode i ostvariti pravo na povrat. Kao ugostitelji dužni smo zaštititi svoje goste, a kao Ceh dužni smo zaštititi svoje ugostitelje – poručuje predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a Franz Letica.